7 Nisan 2015 Salı

Venedik

Sabah uyanıp Venedik trenine binmek için hazırlanıyoruz. Sorunsuz geçen tren yolculuğumuzdan sonra Venedik’e iniyoruz ve iner inmez bizi müthiş bir şehir karşılıyor. Venedik’te konaklama gibi bir plânımız yok. Bütün gün şehri gezip akşamda Barselona trenine bineceğiz. Ancak işler düşündüğümüz gibi gitmiyor. Şehre indiğimiz gibi hemen Barselona tren biletimizi almak için gişelere gidiyoruz ama tek bir boş yer bile yok. En uygun tren 2 – 3 gün sonra. Ne yapacağız diye düşünürken gişedeki görevli Floransa’dan aktarma yapabileceğimizi söylüyor ve aslında rotada olmayan Floransa rotaya dahil olmuş oluyor. Yeri gelmişken söyleyeyim. İndiğiniz şehirde ilk işiniz bir sonraki gideceğiniz şehrin biletini almak olsun. Sonra büyük sıkıntılar yaşanabiliyor. Bilet işini hallettikten sonra Venedik gezisine başlıyoruz. Amacımız öncelikle San Marco meydanına ulaşmak. Yol, yürüme mesafesiyle tahmin ettiğimizden uzun sürüyor ama bu sayede Venedik sokaklarını da gezmiş oluyoruz. Tarihi yapılar, kanallar, gondollar... San Marco meydanına vardığımızda yorgunluktan kendimizi yere atıyoruz ve oturup bir süre meydanı ve insanları izliyoruz. Sonradan arkadaşımın ısrarları üzerine meydanda bulunan Aziz Mark’ın Çan Kulesi’ne çıkıyoruz ama tam bir hüsran ve boşuna verilmiş 8 Euro. Siz siz olun böyle bir hataya düşüp de o kuleye çıkmayın. Çöpe atılmış 8 Euro’nun da verdiği sıkıntıyla Floransa trenine gitmek için geri dönüş yoluna koyuluyoruz. Gözlerimiz tabi ki gondollarda. Venedik’e gidip de gondola binmemek olmaz. İçlerinden birine yaklaşıp fiyat soruyoruz ve cevabımızı aldığımız gibi ziyade olsun deyip oradan uzaklaşıyoruz. Birkaç gondol sahibinden de aynı fiyatı alınca bu sevdadan vazgeçiyoruz. Hatırladığım kadarıyla 100 Euro civarında bir fiyat söylemişlerdi. Eğer çok fazla bir bütçeniz yoksa gondola binmeyi unutun. Onun yerine daha güzel bir yol buluyoruz. Vaporetto adı verilen ve sadece 8 Euro olan vapurlardan birine biniyoruz ve bizi tren garının tam yanıbaşında indiriyor. Hem de gondolların gittiği yoldan. Sadece gondolların girebileceği darlıktaki yerlere giremiyor o kadar. O da çok önemli değil. Anlayacağınız daha ucuza ama biraz kalabalık olarak gondollarla aynı yoldan Venedik kanalları üzerinde müthiş bir seyahat yapabilirsiniz. Tren garına varıyoruz ve Floransa’ya doğru hareket ediyoruz.